آرزویی که سریع ترین مرد جهان دارد

بولت: دوست دارم مانند «محمدعلی» باشم

به بهانه زادروز سریع‌ترین مرد تاریخ جهان

ببینید | صاعقه در پیست

شاید اگر مربی کریکتش در دوران مدرسه، حین بازی بولینگ متوجه استعداد ذاتی او در دو و میدانی نمی‌شد هرگز جهان با سریع‌ترین مرد تاریخ و بزرگترین دونده تمام دوران‌ها آشنا نمی‌شد.
کد خبر: ۱۴۲۰۰۶۲
تعداد بازدید : 83

یوسین بولت افسانه‌ای با قدی 196 سانتی‌متری اعتقاد مرسوم که دونده‌های بسیار بلند قد شروع‌کننده‌های ضعیفی هستند را به چالش کشید.

کمتر پیش می‌آید که ورزشکاری از رشته‌هایی مانند دو و میدانی به عنوان سلبریتی در جهان بدرخشد؛ اما یوسین بولت ورزشکاری است که توانست در جنبه‌های مختلف رکوردشکنی کند و به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین ورزشکاران روی کره زمین معروف شود.

با وجود آنکه 6 سالی از بازنشستگی‌اش می‌گذرد، اما بولت همچنان چهل و پنجمین ورزشکار پردرآمد جهان است. او این درآمد را از قراردادهای تبلیغاتی با شرکت‌های بزرگ ورزشی و همچنین مشاغل شخصی خود که شامل خط تولید هدفون، خط تولید لباس و رستوران‌اش می‌شود، به دست ‌می‌آورد.

بولت حاشیه‌های جالب و عجیبی در پشت سر خویش برجای گذاشته است. در المپیک 2008 پکن، یوسین بولت فینال دوی 100 متر را با شکستن رکورد و ثبت زمان 9.69 ثانیه برنده شد.

او این کار را در حالی انجام داد که در حین دویدن بند کفشش باز شده بود. طبق مطالعات انجام شده توسط دانشگاه اسلو، بولت می‌توانست در زمان 9.60 ثانیه به پایان برسد، اگر برای جشن پیروزی خود قبل از رسیدن به خط پایان، سرعت خود را کاهش نمی‌داد! البته این همه ماجرا نیست، بولت پیش از این فینال ناگت مرغ و سیب‌زمینی سرخ‌کرده خورد! فست فودی که نه تنها برای یک ورزشکار پیش از مسابقه مفید نیست بلکه سبب سنگین شدن و تجمع چربی اشباع در بدنش می‌شود. اما بولت شکمو بی‌توجه به موقعیت حساس ورزشی‌اش این غذا را خورد، رفت و البته که مدال طلای المپیک را هم دریافت کرد!

•  نخستین بار در 15 سالگی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان سال 2002 در دوی 200 متر طلا گرفت و جوانترین قهرمان مرد جهان در هر رویدادی شد.
•  دارای 9 مدال طلای المپیک است و نخستین ورزشکاری است که به طور همزمان رکورد دو 100 متر و 200 متر را در اختیار دارد.
•  بولت در سال 2010 خاطرات خود را با عنوان «داستان من: سریعترین مرد جهان» را منتشر کرد. این کتاب با عنوان «سریعترین مرد زنده: داستان واقعی یوسین بولت» در سال 2012 گسترش یافت و دوباره منتشر شد.
•  با وجود اعلام بازنشستگی در سال 2017 بولت درآمد تخمینی 23 میلیون دلاری در سال دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها